زیبایی و جوانسازی پوست

زیبایی و جوانسازی پوست

زیبایی و جوانسازی پوست

زیبایی و جوانسازی پوست

زیبایی و جوانسازی پوست

  • ۰
  • ۰

بوتاکس یک نوروتوکسین است ، سمی است که توسط باکتریهایی به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته شده است. در صورت خوردن آن در غذای فاسد شده ، می تواند یک واکنش کشنده به نام بوتولیسم ایجاد کند زیرا این امر سیگنال های عصبی شما را مسدود کرده و عضلات شما را فلج می کند.

تزریق بوتاکس

اما بی خطر است زیرا سم در معده شما هضم نمی شود و مقدار آن بسیار کمتر از مقدار مصرف شده در غذاهای فاسد شده است. پزشکان دریافتند که عکس های بوتاکس می تواند به چین و چروک های صاف کمک کند زیرا باعث آرامش عضلات صورت می شود. همچنین به افرادی که به دلیل بیماری عصبی مانند فلج مغزی ، به افرادی که دارای لک و اسپاسم هستند ، کمک می کند.

وقتی افرادی که سردرد میگرنی داشتند از بوتاکس برای درمان چین و چروک خود استفاده می کردند ، به پزشکان خود گفتند که سردردهای آنها بهتر است. بنابراین پزشکان شروع به مطالعه آن به عنوان یک درمان درد میگرن کردند.

بوتاکس ابرو

 در یک مطالعه دیگر ، تقریبا نیمی از افرادی که دو دور عکس بوتاکس گرفته بودند ، گزارش دادند که تعداد روزهایی که در هر ماه دچار سردرد می شوند به نصف کاهش یافته است. بعد از پنج دور درمان ، این حدود 70 درصد از افراد افزایش یافته است.

پزشکان فکر می کنند که بوتاکس برای سردردهای میگرنی کار می کند ، زیرا این ماده شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی که سیگنال های درد را از مغز شما حمل می کنند ، مسدود می کند. بوتاکس مانند یک سد راه در آن مسیر است. این مواد شیمیایی را قبل از رسیدن به انتهای عصب اطراف سر و گردن شما متوقف می کند.

بوتاکس پیشانی

بوتاکس برای عوارض میگرنی گسترده نیست (کمتر از 10٪ بیماران مبتلا هستند) ، اما بسیار دردناک هستند. براساس وب سایت خود Allergan برای وب سایت میگرن ، شایع ترین عارضه جانبی که در کارآزمایی های بالینی مزمن میگرن دیده می شود ، درد گردن است که تقریباً در 9٪ از افراد تجربه شده اند. از آنجا که درد گردن نیز نشانه ای از میگرن است ، مشخص نیست که آیا همه گزارشات اثرات جانبی درد گردن را می توان به بوتاکس نسبت داد.

عوارض جانبی کمیاب آن عبارتند از سردرد ، میگرن (چه طعنه آمیز!) ، فلج جزئی یا جزئی صورت ، افتادگی پلک ، برونشیت ، سختی اسکلتی عضلانی ، ضعف عضلات ، درد در یک یا چند ماهیچه ، رباط ها ، تاندون ها ، یا استخوان ها ، اسپاسم عضلات ، محل تزریق درد و فشار خون بالا.

بوتاکس چشم

 اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری در مورد بوتاکس در مورد میگرن صورت گرفته است و پزشکان هنوز به طور کامل مطمئن نیستند که چرا این روش موثر است ، اما آنها ایده هایی دارند. راویتز به من می گوید ، "آنچه [بوتاکس] انجام می دهد ، ترمینال های عصبی را فلج می کند. در اصل ، ترمینال های عصبی درد را منتقل می کنند ، اما در حالی که این کار را انجام می دهند ، مواد درد ایجاد می کنند ، و این روند را کاملاً فلج می کند." او می گوید که این روند الگوی درد را متوقف می کند و باعث آرامش عضلات نیز می شود.

به گفته راویتز ، در بین نمونه گیری های زیاد بیماران وی بسیار مؤثر است و معمولاً بسیار خوب تحمل می شود. او می گوید برخی از بیماران وی متوجه می شوند که حتی نیاز به دارو را نیز از بین می برد که این یک معامله بزرگ است. با این حال ، او همچنین می گوید ، "حدود 7 تا 10 درصد از بیماران من می دانند که این کارآیی نیست و در واقع در این مدت احساس بدتر می کنند." مانند هر روش پزشکی ، همه (و بدن واقعی هر کس) متفاوت هستند و به درمان متفاوت پاسخ خواهند داد ، و بهتر است قبل از تصمیم گیری ، یک تحقیق سالم انجام دهید و قبل از تصمیم گیری با پزشک خود کاملاً صحبت کنید.

منبع : کلینیک زیبایی روژا

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • نیما کاشانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی